CONSIDERACIONS DIDÀCTIQUES RESPECTE L'ORTOGRAFIA
L’ensenyament de l’ortografia als infants” Alexandre Gali. 1928.
“Entre les múltiples exigències de l’expressió escrita, l’ortografia és la més artificiosa i arbitrària, la menys vinculada a les necessitats i als interessos vitals que mouen els homes a parlar i escriure....... 
L’infant, en el seu primer temps, és tan estrany a formes gràfiques determinades, com gran és el seu interès per a escriure....... 

No es pot ensenyar a llegir i escriure sense ortografia. És el camí fressat i aplanat per a llegir i escriure bé i de pressa..... Una bona ortografia és com un oli llisquen que fomenta l’expressió escrita i contribueix a donar-li forma molt aviat...... 

El coneixement dels mots ben grafiats i el tracte constant amb ells, és una base indispensable per a l’ortografia... però el mecanisme de la bona escriptura no es pot produir per mots isolats, fotografiats, com si diguéssim a la ment; no és un procés solament sensorial... sinó un procés intel·lectual, i la intel·ligència no procedeix per fets isolats sinó  per fets complexos.... 

....quan hom ha d’escriure un mot, no busca el seu clixé a la calaixera del cervell, sinó la seva semblança amb altres mots, el seu encaix dintre tal o tal norma, o les mil i una suggestions que  el seu sentit pot oferir”